لغات مهم و جدید  زبان انگلیسی دهم | آمادگی امتحان نهایی

لغات مهم و جدید زبان انگلیسی دهم | آمادگی امتحان نهایی

برای کسب موفقیت در آزمونهای مدرسه و امتحان نهایی در درس زبان انگلیسی نیاز دارید که تسلط خوبی روی لغات هر درس داشته باشید. در این مطلب تمامی لغاتی که ممکن است از کتاب زبان انگلیسی دهم در امتحانات مورد سوال واقع شود را به همراه معنی به شما آموزش می‌دهیم.
علی اسفندیاری
19دی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر امتحان زبانی، سوالاتی است که میزان تسلط دانش‌آموز نسبت به لغات را می‌سنجد و امتحانات مدرسه و امتحان نهایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما برای اینکه بتوانید در امتحانات زبان انگلیسی مدرسه و هم‌چنین امتحان نهایی زبان انگلیسی نمرات خوبی را کسب کنید نیاز دارید که به لغات آموزش داده‌شده مسلط باشید. شما می‌توانید بخش زیادی از سوالات امتحانات را با حفظ کردن لغات پاسخ دهید و نمرات بسیار خوبی در امتحان بگیرید.

در این مطلب شما به لغات مهم و جدید زبان انگلیسی پایه دهم به تفکیک دروس دسترسی خواهید داشت. کتاب زبان انگلیسی دهم شامل چهار درس مختلف است که لغات مختلفی را در کنار دیگر مطالب آموزشی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. ما در این مطلب لغات هر درس را به تفکیک جمع‌اوری کردیم و در یک فایل پی‌دی‌اف در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. شما می‌توانید با مطالعه این فایلها به تمامی سوالاتی که از لغات کتاب دهم طرح می‌شود پاسخ دهید.

این واژگان از بخش های مختلفی که در درس‌ها آمده انتخاب شده و به همراه معنی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با حفظ کردن این لغات و تسلط داشتن روی این کلمات نمرات بسیار خوبی را در امتحانات خود کسب کنید. این لغات از بخش های:

  1.  (مکالمه) Conversation
  2. (درک مطلب) Reading
  3. (نوشتاری) Writing
  4. (شنیداری) Listening
  5. (آنچه یاد گرفته‌اید) What you learned
  6. (همچنین ببینید) See Also
  7. (توسعه واژگان) Vocabulary Development
  8. (راهبرد متن) Reading strategy
  9. (قواعد) Grammar
  10. (لغات و اصطلاحات جدید) New words & Expressions

جمع آوری شده است.

مطمين باشید با یادگیری این کلمات و تسلط روی معانی این کلمات می‌توانید به تمام سوالاتی که از این لغات طرح شوند پاسخ دهید.

درس اول زبان انگلیسی دهم

درس اول کتاب زبان انگلیسی دهم Saving Nature نام دارد.این درس در ۹ بخش مختلف مطالب آموزشی را به دانش‌آموزان تدریس می‌کند و نزدیک به ۱۱۰ لغت جدید در این درس وجود دارد که شما باید برای موفقیت در امتحانات پایه دهم حتما به این لغات مسلط باشید. لیست تمامی این لغات را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

لغات مهم و جدید درس یک زبان انگلیسی دهم به همراه معنی

لغات مهم و جدید درس یک زبان انگلیسی دهم

درس دوم زبان انگلیسی دهم

Wonders of Creation نام درس دوم زبان انگلیسی دهم است. در این درس نکاتی در مورد عجایب خلقت به دانش‌آموزان تدریس می‌شود که در لا به لای مطالب درس ۱۰۸ کلمه جدید وجود دارد که باید آنها را حتما حفظ کنید. حفظ کردن این لغات به معنی این است که شما این توانایی را دارید به تمامی سوالاتی که از لغات درس دوم زبان انگلیسی دهم طرح می‌شود پاسخ دهید. شما می‌توانید لیست لغات درس دوم زبان انگلیسی دهم به همراه معنی را از لینک زیر دریافت کنید.

لغات مهم و جدید درس دوم زبان انگلیسی دهم به همراه معنی

لغات درس دوم زبان انگلیسی دهم به همراه معنی

درس سوم زبان انگلیسی دهم

درس سوم زبان انگلیسی دهم با نام TheValue of Knowledge به ارزش های خرد و دانش می‌پردازد. این درس نیز به مانند دروس گذشته دارای ۹ بخش مختلف است که ذر این ۹ بخش ۸۱ کلمه جدید به همراه نکاتی دیگر به دانش‌اموزان آموزش داده خواهد شد. شما مي توانید از طریق لینک زیر به لیست کلمات مهم و جدید درس سوم زبان انگلیسی دهم دسترسی داشته باشید.

لیست کلمات جدید و مهم درس سوم زبان انگلیسی دهم

کلمات جدید و مهم درس سوم زبان انگلیسی دهم

درس چهارم زبان انگلیسی دهم

درس چهارم زبان انگلیسی پایه دهم 70 کلمه جدید و مهم دارد که به هر دانش آموزی واجب است تا آنها را یاد بگیرد. Traveling the World نام این درس است و گلمات بسیار مهمی دارد که باید برای حل سوالات امتحانات زبان انگلیسی دهم به آنها مسلط بود. شما می‌توانید از لینک زیر لیست کلمات درس چهار زبان انگلیسی دهم همراه با معنی را دانلود کنید.

کلمات جدید و مهم درس چهارم زبان انگلیسی دهم

لغات مهم و جدید درس چهار زبان انگلیسی دهم

جمع بندی

کتاب زبان انگلیسی دهم دارای ۴ درس مختلف با نام های:

  • Saving Nature
  • Wonders of Creation
  • TheValue of Knowledge
  • Traveling the World

است که در این چهار درس ۳۷۰ کلمه جدید و مهم به دانش‌اموزان آموزش داده می‌شود. این کلمات، کلماتی هستند که در امتحانات زبان انگلیسی دهم بسیار مهم هستند و برای کسب نمره خوب در این امتحانات نیاز است که دانش‌اموزان به این لغات کامل مسلط باشند.

همانطور که می‌دانید قسمت زیادی از نمرات امتحانات زبان انگلیسی به معانی لغات و کاربرد آن ها اختصاص دارد و دانش‌آموزانی که به لغات و معانی آنها تسلط دارند می‌توانند نمرات بسیار خوبی را در امتحانات زبان انگلیسی کسب کنند.

در پایان اگر برای کسب نمره بهتر در امتحانات زبان انگلیسی خود نیاز به منبعی دارید در کامنت به ما اطلاع دهید تا در اولین فرصت منبع آموزشی مورد نیاز شما را تهیه کنیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد